Dagen

 
 
Igår så var jag på den här fantastiska utställningen på Long Museum där kinesiske konststjärnan Xu Zhen ställde ut och alla har sagt till mig att det var det mest sorslagna de sett,eller det var det var uselt och hatade det.
Tilltalas av att se både det simplaste usla och mest fantastiska någonsin,men har just därför varit oengagerad att gå och titta på denna utställning.
Men jag måste säga att i det här första rummet med de vita statyerna så tyckte jag mig höra evangeliska körer,himmelsk upplevelse alltså om det nu finns en sådan.
(Invänd gärna)
Blev skönhetschockad alltså,fick Stendahsl syndrom osv!
Sen såg det ut lite såhär.
Jag besökte Museet med min vän Diane som  är ljudkonstnär och också bor på Swatch hotellet,hon skulle samla in ett ljud från museet och utanför vid kajen,jag uppleer att inga bilder jag tar här kan göra någon vy rättvisa,det är som att alla kulisser är omöjliga att fullt ta in eller återge.
Här hittade diane ett ljud,är naturligtvis helt ouppmärksam men försöker skärpa mig och bli mer intresserad av alla möjliga ljud,för att inte vara helt oartig då mot Diane.
 Strax efter detta ögonblick hittade hon ett ljud som vi var tvugna att gå rakt in i,såhär såg det ut!
Kan ha varit konstverk avslappningsobjekt!
Diane skapar en ljudguide till Shanghai just nu och här finns delar av hennes samling,men jag vet att hon håller på att skapa en annan sida för framtda lyssning.
Men här kan man om man vill lyssna!

Kommentera här: