uppförsbacken

Cyklade till foreign bookstore i Wangfujing imorse,fastnade där sedan nästan hela dagen,var en turist,köpte en bok,inte denna.
Jag har väl tidigare berättat om världens bästa bok,eller en av mina favoritböcker Mestadels har jag njutit av Joan Collins.
Nu hade ju inte Joan skrivit den här men hennes syster Jackie,undertiteln är sexy succesful and single.
Typiskt tecken.
Ett annat tecken fann jag när jag öppnade kylskåpet även detta imorse och kände en illvillig doft,det var en enorm halv melon jag köpte för en vecka sedan som blödde melonköttsaft .
Kanske var det därför jag sedan tappade två ägg på golvet,och sedan grät jag lite.
Över uppförsbacken.
 
 
1 Ylva:

skriven

Sen blir det nerförsbacke!

2 Ylva:

skriven

Sen blir det nerförsbacke!

3 Linda:

skriven

Det är ett gupp i en nedförsbacke!

4 Ylva:

skriven

Metaforisk, om man tänker på det verkar det ju inte finnas någon typ av väg som ju är 100% bra. Uppförsbacke=jobbigt. Nerförsbacke=början på slutet. Vägbula=irriterande. Kurvig väg=svåröverskådligt. Raksträcka=tvärtråkigt. Transportsträcka=meningslöst. Ändå är vägen målet?

5 Linda:

skriven

Men hur man färdas i vad man färdas extra viktigt för känslomässig komfort.

6 50 Cent:

skriven

Sunny days wouldn't be special if it wasn't for rain
Joy wouldn't feel so good if it wasn't for pain.

7 Ylva:

skriven

Det är farkosten som är målet då!

Kommentera här: