moder jord

 
 
Minuterna efter jag tog denna bild upphörde min utflykt,och jag avvisades från platsen,väldigt tråkigt,men när jag senare talade med en kinesisk vän var denne så oförstående inför varför jag ville gå hit att jag kände att det kanske inte var en bra ide.(alltså ur artighetssynvinkel,om jag går dit i framtiden berättar jag det inte för någon)
Men tråkigt ändå.
Så jag lämnade den ringlande kön och gick ut på torget,såg en man hoppa över ett vitt snöre som satts upp för att dela av torget,obrydd om detta gjorde jag detsamma och besparade mig den 20 minuter långa gångväg andra hållet och tillbaka till min cykel.
Detta skulle jag inte gjort.
Men nog om detta.
På min cykelväg tillbaka,tänkte jag att jag kanske skulle försöka hitta det där vita "tornet" jag ser ibland,jag lokaliserade mig genom att förfölja en grupp med likadana neongula mössor och röda flaggor in på en för mig okänd gata.
Jag talar alltså om denna vita byggnad White jade nånting,jag läste allt om det men glömde av direkt,mycket känt ställe,och jag promenerade vägen upp.
Här,ja vad kan man säga.
Det är ju inte The body om man säger så.
Nu måste jag rita som om jag inte gjort något annat på hela veckan,läser texter om kvinnlig urkraft och moder jord känner inte igen mig,men vill såklart känna igen mig.
 
 
 
1 angelina:

skriven

Jag läste om Brf Ensamheten idag och den är så jäkla bra! Ser mycket fram emot nästa bok!

2 Linda:

skriven

Åh tack Angelina!

3 Ylva:

skriven

ta upp aggressionen! kanske ur ett användbarhetsperspektiv!!! i ritandet alltså...

4 m:

skriven

varför fick du inte se mao??!!

Kommentera här: