Inside the womb

Hittade till slut museet,åkte taxi,hade endast en adress nedskriven på ett pappaer,taxichauffören var mycket skeptisk.
Han släppte av mig på en ödslig gata 126 nummer ifrån detta hus,a little far som en underbar kvinna sa till mig som jag frågade om vägen.
Älskar henne nu forever,tänkte på hur hjälpsamma människor här är även om de verkligen är dåliga på att ge vägdirektiv.,även om de inte är särskilt bra på engelska,och då ska vi alltså inte tala om hur usel jag är på kinesiska,men jag uppskattar verkligen engagemanget och generositeten.
Såg dinosarier utanför på marken och antog att jag hittat rätt.
Sedan såg jag Darwin.
Kände mig helt oberörd av dinosaurieskeletten,gick igenom rum efter rum och kände ingenting.
Tog kort som jag raderade för de blev så tråkiga.
Ändlösa ytor såg ut såhär.
Letade efter detta då:
The Human Body,det var ju därför jag ville åka hit för jag hade läst om hur detta museum skulle innehålla chockerande saker,av mänsklig karaktär.
Såhär i efterhand gissar jag på att det var en mycket oskuldsfull man i 40 års åldern som kände chockvärdet....
I alla fall innan jag gick ned i källare hamnade jag i Afrika.
Såg plötsligt mig själv i en spegel,det var det mest chockerande ögonblicket,tyckte jag kände igen mig själv blev rädd.
Låtsades att jag var med olika kinesiska familjer som fotograferade varandra,var bedräglig och bytte familj.
Mina förväntningar var mycket höga.
Detta var det första som mötte mig,en ung man som detaljstuderade kroppsdelarna ryggade häftigt tillbaka när jag kom i i rummet där dessa stod på en hylla.
De delade rum med The Womb"
Här kunde man gå in och känna sig precis som när man låg inne i livmodern,minnen jag måste förträngt för jag kände inte igen mig alls.
Försökte be min nya kinesiska familja att ta ett kort på mig men språkförbistringen gjorde att det helt enkelt inte blev så,men detta blev starkt tycker jag också.
 
Sedan så dök dessa varelser upp och gjorde mig illa berörd.
Så jag gick upp till de upstoppade djuren igen.
Och sedan med min starka inre kompass tog jag en buss hittade en tunnelbanestation med linje 5 och det kan ju inte vara ett sammanträffande eftersom jag bor utmed linje 5!
 
 
 
 

Kommentera här: