vad säger korten?

 
Jag har ju inte berättat om hur det var när jag var äkta spåman häromkvällen,det var oroväckande på flera sätt!
Historierna jag fick höra,det är tid jag aldrig kommer få tillbaka,unga vita människor som precis lämnat gymnasiet,jag antar Schillerska,som undrade om de skulle resa utomlands eller påbörja en universitetsutbildning.
Jag sa bli gravid,gör abort ta droger flytta till Italien,flytta hemifrån,säg upp dig från jobbet som telefonförsäljare,du är inte tvillingsjäl med någon som bara ringt dig på natten de senaste fyra åren,bryt upp,gör fel,bra råd men alla tittade oförstående på mig.
En kort stund somnade jag tror jag  nästan det var när två 19 åriga kvinnor redogjorde för feminismen och kvinnors rätt att vara korta tjocka och fula och långa smala och snygga,alla sorter går bra.
En hade skrivit en bra text om detta och postat på instagram.
En ville bli serietecknare och rita politiska serier med fotnötter!
Allt fick mig att tänka på hur viktigt det är att leva så mycket som möjligt och göra mycket fel,söka glädje inte det som är praktiskt och logiskt.
Dessutom kan ett sådant leverne leda till mer intressanta historier än ett basår på Chalmers.
Sedan så vet jag att jag uttryckt en vilja att bli dynamisk kbt terapuet,och kanske kommer jag snart helt oprofessionellt integrera spådomar och min privata kbt analys...som ni förstår det kan bli livsfarligt att bli spådd.
 
1 Rebecka:

skriven

Detta är ett mycket viktigt steg för mänskligheten och för terapin, tror jag. Att det blir farligt att bli spådd, att det slutar vara mysigt och trevligt och möhippevänligt!

2 m:

skriven

nyord möhippevänligt

like

3 m:

skriven

ps. jag kände ensorm skuld som lämnade dig åt ditt öde inne i rummet med ungdomarna.
så utmattande.

men jag var fast i ett sorts lämmeltåg som drog mig nedåt hela tiden.

och så framträdandet kl 03 då.

du måste suttit där 5 timmar?!

4 Linda:

skriven

Jag var ju själv och spådde mig innan jul och jag måste säga att den information jag fick gärna hade kunnat få vara lite mer intensiv och målande!

5 Rebecka:

skriven

Ja det borde vara first rule. skaka om.

Kommentera här: