Genesis

 
Jag livemålade då,faktiskt vid den här dörren träffade jag Joel första gången,fast det är ju en annan historia.
Livemåleriet skulle visa sig innehålla en mängd intressanta möten med män som ville måla över det jag målade,särskitl två män utmärkte sig och sa att jag var en värdelös konstnär om jag kunde kalla mig konstnär så var de det också.
Alltså som konstnär i vårt kulturellt förlamade samhälle så får man väl vara glad för lite respons överhuvudtaget tänkte jag och försökte artigt säga att trots delade meningar om mitt konstnärskap så är det ju tråkigt att måla ännu fulare över.
De båda männen berättade även stolt att de gått på Handelshögsskolan,rörande men det befäster mina misstankar om människor som gått på Handelshögskolan!
Såhär blev mitt verk och man ser ju ingenting och var glada för det.
Sedan hälsade jag på vägen hem på min vän Ferid,det här är de tre bästa Genesis skivorna!
Som vi lyssnade på i hans vita hem.
Sedan gick jag hem,förbittrad kanske?
Jävla helvete.
Vaknade och återupptäckte detta,vilken bra ide,igår!
Min pappa ringde och väckte mig ju och sa att jag missade fantastiska saker på loppmarknaden han var på.
När jag kom dit så hade han köpt en öppen spis,han sa också att han handlade inte så mycket längre,jag måste erkänna att jag inte kände någon större entusiasm.
Jag letade efter dockor med ej mjuka mellankroppar,hittade bara en,och då måste det ju vara något fel på jorden.
Fast jag köpte ju den här blonda dockan och guldbollen hur jag kunnat leva hela mitt liv utan den är en gåta.
En man på spårvagnen trodde det var mitt barn,men vi är ju inte alls lika.
På tal om förbittrad jag frågade samma man om han var lycklig,han sa "ja jag är lycklig fastän jag dödade 150 människor i kriget i Jugoslavien,jag har inget att vara bitter över".Han verkade ganska olycklig faktiskt.
Hur som helst hon passar väldigt bra in hemma hos mig,ska nog vänta med att förvandla henne till en blomkruka.
Hon ska heta Mary-Anne.
Detta var ju ett fynd.
Skönhetschock!!!
 
 
 
1 Magnus:

skriven

Du är så sagolikt vacker, jag önskar så att du vore en docka.

Kommentera här: