Det här har jag gjort.

Läser en bok om Spinoza just nu förstår ingenting av texten,eventuellt beror det på att boken är från 1916 men blir ändå  oroad av detta.
Jag har varit frånvarande och det är ju alltid oartigt men jag behövde ligga still väldigt mycket i min säng,men nu har jag gjort det och vaknade med ett ryck imorse och tänkte att jag absolut inte under några omständigheter kan åka till Shanghai nästa vecka pga av det här flygplanet som störtat.
Det är ett skäl och det andra skälet är att jag känner separationsångest,och det vill jag inte tala om närmare här.
Men jag längtar ju mycket efter Kina också.
 
 
 
1 m:

skriven

Alltid samma visa.
du vill ju aldrig åka någonstans egentligen bara stanna där du är, även när du är i kina.
Snart säger du som vanligt. "jag vill aldrig tillbaks till sverige igen. jag är bara lycklig i kina"

2 m:

skriven

ps. Jag tyckte ju också att texter av spinoza var ett gytter av onödigt otydliga formuleringar.
"Jag känna starkt medlidande för denne Spinoza och hans retoriska förmåga, darav kunna jag icke hata honom, ehuru hans lidande väcker uti mig en olust."

3 Linda:

skriven

Men finns det inte en läxa här att lära då,jag borde ju inte åka någonstans,möjligtvis flytta till en mindre ort och aldrig lämna den!

4 m:

skriven

ja... jag tror du behöver mer stimulans än en mindre stad just - men varför inte bara kina lite längre efter nästa bok?

Kommentera här: