Akta dig för vassa föremål

Nu börjar min hathögtid på året,nu firar jag och min familj förvisso inte julen vilket verkar oerhört skönt om man jämför med andra som verkar jagade och härjade av olika saker som måste köpas och göras.
Utan att lämna några målande detaljer om varför jag känner såhär inför julen så kan jag bara säga att jag får känslor av ångest,ohygglig ensamhet och en vilja att fly.
Så nu kanske man kan säga att jag har ett avdramatiserat avslappnat förhållande till julen,men jag tycker det är så tråkigt att all verksamhet verkar upphöra i Sverige under de kommande två veckorna.
Midsommarafton kan eventuellt framkalla liknande känslor hos mig,om man är kvar i innerstan och vandrar på ödsliga gator.
Jag gissar att det är det närmaste efter zombieapokalyps man kan komma,minus zombies.
Eller så är det kanske så att jag måste skaffa en familj att fira jul med,men det tror jag inte,men kanske resa bort alltid på julafton,nästa år börjar jag med detta.
Och herregud vad jag ser fram emot nästa år!
1 Thomas:

skriven

Jag känner som du.

2 m:

skriven

hur länge skall man akta sig för dessa vassa föremål egentligen?
har du inga nya livsråd snart?

Kommentera här: