fauner och nymfer på Capri

Jag hittade ju denna bok i Spättans antikvariat häromdagen,och detta var tur för mig eftersom detta är en av mina absoluta favoritböcker!
Den fanns i min ägo någon gång på 2000-talets början,jag lånade ut den till en för mig obetydlig man,han envisades med att påtvinga mig denna bok:
Enligt honom hans viktigaste bok för hela sin personliga mänskliga utveckling,jag läste den trots en mycket tragisk översättning,eventuellt borde den som översatt just denna upplaga kastas i fängelse.
Den engelska titeln är för övrigt How to talk dirty and influence people.
Lenny Bruce är ju en mycket intressant person hur som helst,här kan ni se mer av honom.
Av någon anledning sågs vi aldrig igen,jag och den obetydlige,så Lenny Bruce boken har sedan dess varit min,men jag har saknat Kejsarbiografier,tills igår då våra vägar korsades igen.
Jag såg även att i Spättans Antikvariat finns just nu en av världens bästa böcker  "Om kärleken" av Stendahl,men den har jag ju skrivit om tidigare så jag förutsätter att alla som läser denna blogg har köpt den och läst den.
Men tillbaka till Kejsabiografierna,så mycket spektakulär läsning av historieskrivaren Suetonius,råkade genast  slå upp historien om Tiberius sommarhus!
På Capri alltså,helt skandallöst ställe!
Men just nu läser jag denna bok:
Numera  läser jag ju nästan endast när jag motionscyklar på ett ställe(så oglamoröst,men det är mycket effektivt),dock så känner jag att omslaget här lämnar en del att önska,även om jag ÄLSKAR Jennifer Saunders!
Jag älskar även böcker med bilder,just nu är jag i kapitlet där Jennifer Saunders och Ruby Wax ska skriva ett film manus till Goldie Hawn i Indien!
Fantastiskt och inspirerande alltihopa.
Jag älskar ju även Goldie Hawn och måste dela detta ljuvliga klipp med er:
Fick föresten detta starka meddelande med mitt Yogi-te nu,tycker kanske att yogi-te skulle börja arbeta med lite mer spännande uppmaningar,typ "bryt upp,lämna allt nu!!!!"så om nån från yogi-te läser detta så är det mitt tips!
1 m:

skriven

jag har missat dessa meddelanden på yogi-teerna i hela mitt liv.
pärlor för svin helt enkelt.
men kanske har jag missat något oerhört vikigt...

2 Joan of Art:

skriven

Lilla pentagramet!

3 Linda:

skriven

Herregud det är väl den enda anledningen man köper Yogi-te för!!!

Kommentera här: