Det som händer i skogen

 
 
Av någon anledning besökte jag Stadsbiblioteket,måste säga att den här tillbyggnaden inte känns så imponerande som den borde,fast å andra sidan jag har ju inte ens ett lånekort så jag är kanske inte målgruppen.
Fast jag älskar ju bibliotek,anledningen till att jag inte har ett lånekort är för att jag är usel på att lämna tillbaka böcker i tid.
Jag är dålig på alla typer av tidsperspektiv,övereskommelser och förväntningar,som lån då.
Men då kan jag ju köpa böcker istället,och att äga gör ju en tydligen lycklig.
En bok jag köpte för en vecka sedan var Hilda Maria Sandgrens bok "Det som händer i skogen"
Som är häpnadsväckande vacker och gripande tecknad i blyerts,köp den eller låna den på bibiloteket.
Och just det,på bibiloteket såg jag att jag ska tala där på Måndag om min nya bok,och med någon som skrivit en bok om Hans Scheike,och påminn mig gärna att jag någon gång måste berätta min Hans Scheike historia för er,ifall jag glömmer!
Här kan ni se mer av Hilda Marias arbete http://www.hilda-maria.com/
 

Kommentera här: