Tornadon

Juryns motivering:

Filmisk, originell och ärlig. En perfekt komponerad, skoningslös tornado.

Jag vann den där tävlingen jag skrev att jag var nominerad till för ett tag sedan!!Även om jag inte gjort den själv så hade jag tyckt att det var en av de vackraste böcker jag någonsin sett och roligaste med,för det är ju en komedi!

Hur som helst så tänkte jag vilken otrolig tur att jag mötte Helena Baude den där första dagen på HDK och ännu mer tur att jag några år senare slog ut mina tänder så jag kunde hålla ett föredrag om det på Pecha Kucha (för att inte tala om att jag blev vän med Jesper Larsson också)och mina vägar kunde korsas med den fantastiska författarinnan Åsa Lantz som satt i publiken.Och efter det mötet så ritade jag den här boken(som vann ett tjusigt pris igår) och mötte Lotta och Karin på Bonniers.

För att inte tala om alla andra otroliga människor jag mött på denna resa,vilken otrolig tur jag har.

Kommentera här: