BRF:Ensamheten kompendiet

Jag talade ju lite på Stadsbiblioteket igår om min nya bok,och jag måste erkänna att jag tycker det är ganska obehagligt att tala inför andra,men också känner en tvångsmässig lust att säga ja när jag blir tillfrågad.
Och det kan gå hur som helst(och det är ju även det som gör det spännande)
Då denna tillställning med två andra författare utspelade sig i Stadsbibliotekets provisoriska lokaler vid Brunnsparken så fanns det ingen möjlighet att göra det där flådiga bildspelet jag drömt om och jag gjorde ett kompendium.
Och ovan är första bilden,där jag planerade att tala om titeln!
(och detta är absolut inte omslaget på boken)
"Viktigast av allt är titeln"
Och så är det för mig i alla fall,jag kommer på en jättebra titel,(ibland kommer Joel på en jättebra titel till mig,som Från bArn till dÖd))sen så skapar jag innehållet,som i detta fall en långdragen process.
Jag tänkte på uttryckte Kill your darlings,och nej det kan jag inte tänka mig att göra.
 
 
Sedan bild2 ,vad ska boken handla om,särskilt när man funnit en så bra titel?
Ja det räcker ju att man börjar se sig omkring så är de där överallt alla märkliga lappar,och människor,som kan skapa inspiritiation.
(Nu tror jag ju inte alltid att man måste vara inspirerad för att skapa,ser  faktiskt ner på sådana resonemang.)
Här ovan ser vi några av de som bor i BRF:Ensamheten,eftersom manuset en gång såg annorlunda ut,jag började ju rita på det i ett passivt aggressivt tillstånd,för att jag ogillade en kvinna,och fantiserade ihop hemska händelser i hennes liv,den destruktiva kreativiteten kan man säga.
Men sedan när jag bestämde mig för att det måste bli en riktig bok så kan man nog säga att de här personerna ovan är nyinflyttade.
Fast Summer Jansson bor kvar.
Sedan har jag stulit en berättelse från Joels liv(han hade nog inte tänkt att använda den),så Joel gör ett gästspel,det är självklart det finaste som kan hända en människa tänker jag,att få vara med i min bok.
Objektet är jag mycket förtjust i och hans flickvän Angelica,och herregud Majvor har jag älskat att rita.
Utan att säga för mycket går hon ett mycket mycket tråkigt öde till mötes.
Sedan blev det för många karaktärer,så jag slutade rita efter Kylin.A.Wong från Kina.
Men ovan ser ni Tobias och Maria,kniven,Jättelokan och den oinbjudna gästen,bland annat.
Och så Tanja såklart,fast hon bor nog inte i Ensamheten.
När jag ritade på kompendiet så slog det mig att det är ju jättemånga personer med i den här historian,som man verkligen inte får lära känna på djupet,som man inte heller vill lära känna närmare.
Jag ville inte tråka ut min publik med mer personer så jag lämnade denna karaktärspassage och gick direkt till handlingen.
Och det är ju att man under den gemensamma städdagen finner en sargad kropp,i soprummet.
Alla drömmar om radhus,fristående villa,och social status skulle kunna vara grusade här och nu!
BRF:Ensamheten måste fatta ett moraliskt beslut.
Ja och det kanske boken handlar om moral och etik.
Eller så kanske det bara är en mörk ondskefull underhållningsroman,i vilket fall så vill jag gärna nu understryka att den är mycket bättre tecknad än i kompendiet,som vi kan kalla en vag skiss av den så kallade processen.
Ja och det var ju det jag precis skrev,att jag inte ska avslöja för mycket.
Och snart kommer alltså de här bilderna vara en riktig bok,det är ju fantastiskt och magiskt!
(och nu på tal om titel då så ska jag när som helst besatt gå in i mitt Äkta Spåman projekt)
1 Magnus:

skriven

Hur ska jag kunna vänta på boken?

2 linda:

skriven

Du förbeställer den och räknar dagarna,typ 30 stycken från och med nu!!!!
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186509314

3 m:

skriven

jag gillar särskilt "Delbetala från 6 kr/mån"

4 Linda:

skriven

Ja herregud det är ju typ GRATIS!
Har du beställt nu Magnus??

5 angelina:

skriven

verkar skitbra!

6 knivtid:

skriven

längtar så det inte är klokt efter denna bok.

så fint att kniven är med. jag brukade kallas för kniven. innan jag dog.

7 Linda:

skriven

Angelina och Knivtid jag hoppas såklart ni kommer tycka extra mycket om boken!

8 Magnus:

skriven

Känner mig verkligen förfördelad, blir hänvisad till adlibris. Som om jag vore ett tjänsthjon, en "kretiochpleti". Trodde ju mer på en personligt dedikerad bok med guldskrift. Typ en mystiks dedikation som om hundra år kan säljas på Bukowskis för hundratusentals kronor. Är synnerligen besviken!

9 linda:

skriven

Planerar du att leva i hundra år till alltså,men det är klart att du ska få en dedikation i din bok,men boken finns ju inte ännu,och jag försöker bara hjälpa dig att fånga ett exemplar!

Kommentera här: