Leaving Las Vegas

Leaving Las Vegas

 

"i will never tell you to stop drinking"

 

Denna oemotståndliga annons på Thebeijinger såg jag häromdagen,man måste ju svara,tänkte jag och gjorde så!

Jag erkänner jag underhåller mig så här ibland,inte för att jag har särskilt tråkigt,men av nyfikenhet på människor i allmänhet och bra historier i synnerhet.

Jag vill minnas att jag någon annan gång har beskrivit hur det började.

 

Ensamheten drev mig till att sätta ut en annons när jag var här första gången,det var kinesiskt nyår,och jag kände plötsligt ingen i staden och förstod inte geografin,eller vad som var spännande och fantastiskt här.

Men jag kände att det fanns någonstans,men förstod bara inte hur och var jag skulle finna det.

Så började mitt middagsannnonsprojekt,det kan vara ett ord,ett långt ord!

På detta sätt har jag träffat spektakulära karaktärer,hört de mest svindlande historier,följt med på upplevelser jag aldrig skulle kunna berätta för någon.

Så dessa historier kommer ni inte få höra.

Jag har även integrerat mitt Äkta spåman projekt,det vill säga det när jag spår främmande människor med middagsannonsprojektet,och det var då jag fann guld!

I snitt träffar jag en person om dagen för middag eller lunch,jag har märkt att när jag återberättar detta för Svenska människor uppstår genast missuppfattningar,svaret är nej jag har inte sex med människor som bjuder mig på middag i utbyte mot spådom.

Här kan man vara en seriedejtare,de flesta är det,likt seriemördare finkammar de området på offer,kanske dricker man kaffe och personen man är med får ett telefonsamtal där han talar med kvinnan han ska träffa direkt efter,som han hittat på annons,särskilt Amerikaner är sådana,särskilt om de arbetar med Human resources,men det säger kanske sig själv.

Man spiller ingen tid,man måste äta allt på buffén,nej det lät äckligt kanske.

Hur som helst när man seriedejtar i Beijing får man förtjusande vänner för livet och man kan även få några fiender för livet.

Särskilt om man är en professionell Äkta Spåman.

Mitt tips till alla framtida spåmän därute som vill göra karriär,watch out for Americans och Katoliker,särskilt i kombination.

Men fiender ger ju generellt bättre historier,konflikt är ju viktigt för berättelsens framåtskridande sa en gång någon till mig.

Så mina topp tre ovänner och bästa historier nästan är:

1."Do you know who I am-im related to the Tsarfamily guy-true story"

Låt fantasin skena iväg är ni snälla,detta är en lång invecklad historia,men mycket lärorik för mig,alla borde träffa en narcissistisk avlägsen släkting till Tsarfamiljen,som också levt ett tidigare liv som advokat för sexförbrytare men nu lever med skyddad identitet?!

Det sista hittar jag på för att ni  aldrig ska hitta honom.

2."The strange and the curious mannen"

Som vi bara kan hoppas att jag aldrig möter igen då han har lovat att bestraffa mig för bedrägligt beteende,men jag ljuger faktiskt nästan aldrig.

(Fast i verkliga livet däremot händer det ofta att människor undrar om jag är mytoman,men det är jag inte,jag understryker detta,jag gillar bara att uppleva så mycket som möjligt.)

3."Holocaustmannen" som kände ett enormt hat mot Europeer överlag och i särskilt mot Svenska människor,because of the  war,detta berättade han dock inte förrän ganska långt in i middagen,mycket aggressivt gestikulerande,jag hann inte ens spå honom...

 

När jag tänker på det så räcker det inte med bara tre punkter här,jag menar "guy from Madrid" är ju inte ens med på listan eller "Indian palmreader",handläsaren från Goa är faktiskt en favorit även om vår vänskap avslutades med att han kastade ett indiskt tantspöke på mig,"my dead mother in law"

Och låt oss inte "Exorsisten från Rom" som både var före detta präst och numera ekonom

 

De flesta har jag ju blivit vän med och är en av anledningarna att jag befinner mig här just nu,så jag kan träffa dessa karaktärer och få veta vad de gjort sedan sist.

Jag hade hoppats på att möta Song en före detta fotomodell och medlem i en Mithraskult som har sålt sin själ till djävulen flera gånger om för att få evig framgång,dock var ormens år inte ett bra år,så han har lämnat staden.

Så nu samlar jag några nya skatter,Leaving Las Vegas mannen till exempel,som visade sig vara en kinesisk ung man,som älskar jazz och romantiska filmer som Leaving las Vegas då.

Kinesiska män är ju oerhört romantiskt lagda det har jag väl berättat om också,det är drömmar om att vandra hand i hand på vita stränder i solnedgång,i skrift i alla fall,i verkligheten ganska possesiva,men de bär gärna din handväska och väntar tålmodigt när du gör dina naglar.

Romantiska missförstånd är hur som helst vanliga,jag sa att jag tycker Leaving las Vegas är ganska tragisk,"No its very romantic,we must drink vodka…"

Ni kanske undrar om jag någonsin möter några kvinnor,jag har försökt,men bara lyckats träffa män som för sin flickväns räkning försöker finna ett bisexuellt äventyr,queer riddare helt enkelt,eller bara vanliga trötta heterosexuella trista typer.Och män som utger sig för att vara kvinnor.(Men obs jag har kvinnliga vänner också)

Jag ritar av alla jag träffar nästan,jag brukar berätta det,de flesta blir oerhört smickrade flera har sagt "You should make a book about me,that would be really very interesting".

Human resources kana vara jättespännande.

Min plan är ju att göra en bok,fast vem skulle vilja läsa den!

Häromdagen gick jag ut för att möta en annan enligt sig själv fortuneteller,det visade sig dock att han var en charlatan,han erkände det snabbt,hade ingen tarotkortlek,det var föresten inte den Nordamerikanske Indianen,vi kommer föresten inte ses då han bor en dags resa härifrån med taxi.

Och är Englishteacher,det är mitt andra tips when meeting strangers in Beijing,Watch out for those Englishteachers!

 

Men jag måste säga att jag gör en massa andra saker här med,och jag älskar att vara här av flera olika orsaker och inga av dem har med middagsdejter att göra,det adderar bara ett intressantare persongalleri mot en redan perfekt kuliss.

 
1 YLVA:

skriven

Ville bara säga att jag har läst denna text, dock ej ännu öppnat posten, men gör det om en timme eller så, bara den tråkiga enligt överenskommelse...

Och jag tyckte det var en fyllig och kul text att läsa.

Hör av mig senare om post.

2 Linda:

skriven

Tack Ylva tvekade länge innan jag bestämde mig för att publicera den här,ser fram emot posten men är det något tråkigt säg det inte till mig säg det till min mor.
Tusen kramar

Kommentera här: