Äkta Spåman på riktigt

Älskar livet i dag trots allt,jag tänker på att veckan som kommer kommer bli fantastisk och spännande och sen tragedi,nästa vecka igen.
Dock det viktigaste av allt är att jag kom på en till mycket bra ide,Ouijabrädet,jag ska göra ett eget.
Och så detta med Äkta Spåman.
Vi kanske kan säga att nu påbörjar jag detta nya projekt.
Så här var det:
Förra året vid samma tid nästan eller det var en vecka efter Bokmässan,jag låg i min säng efter mitt hotelljobb och tittade ut på en regning grå himmel och tänkte nu kommer det aldrig hända något roligt mer i hela mitt liv.
Då ringde min telefon,en främmande kvinnoröst frågade på engelska om  jag var "A real fortuneteller  in Gothenburg"
Jag sa ju självklart nej nej,jag har ju fått några sådana här samtal i mitt liv,människor som sökt andlig vägledning och sökt i telefonkatalogen och hittat mig.
I alla fall så kände jag att gud vilken tråkig människa jag är som säger nej till denna magiska möjlighet!
Typiskt tråkig person.
Så jag ändrade mig och sa att jag nog skulle kuna hjälpa henne trots allt.
Senare på eftermiddagen gick jag ut och köpte en tarotkortlek som såg snygg ut.Och tänkte hur svårt kan det vara.
Nu har det ju gått ett år och man skulle kanske kunna säga att jag har övat mycket,men framförallt så har jag börjat skissa på min framtida bok Äkta Spåman.
Jag har ritat av mina klienter,har kommit på några riktigt bra regler,spå inte katolska män efter en middagsdate till exempel eller spå inte via skypevideo.
Jag har haft de mest fantastiska möten med främmande människor både i Sverige och i Kina.Jag har lärt känna människor med magiska krafter,kinesiska astrologer,indiska spåmän(inte äkta då)affärsmän i kostym som sålt sin själ till djävulen,en före detta italiensk präst som försökte göra excorcism på mig(jobbig händelse på riktigt),kärlekstörstande kvinnor,och en massa andra människor.
I alla fall så börjar jag på riktigt nu då att praktisera,jag arbetar med intuition och kort,kanske även mitt ouijabräde imperium senare.
Och det ska bli en serieroman!
Jag återkommer med detaljer.
 
(och om ni vill bli spådda av mig i mitt magiska hem är ni välkomna att boka en tid,med risk för att bli avbildade då!)
 
1 Anonym:

skriven

gillar tiaran!!! var köper man såna???

2 Linda:

skriven

Jag köper alla mina tiaror av en tjeckisk man som dyker upp då och då i mitt liv med en väska full av falska diamanter!
Annars kan jag föreställa mig den fantastiska strassbutiken i Nordstan!

Kommentera här: