manikyristen

Saker jag ägnar mig åt just nu förutom trista självreflektioner,hotell arbete och manikyr.
Men det har ju varit lite för mycket kultur på den senaste tiden i den här bloggen så det kanske kan bli ett ying och yang moment.
Jag arbetar ju på två olika hotell och där jag befann mig i helgen bodde poeter som uppträdde på poesifestivalen,säger man uppträdde om poeter?
Läste upp,uppläsare jaja,de åt frukost länge och verkade beundra varandra och jag hörde de säga ordet litteratur väldigt många gånger.
Litteraturen.
En läste högt ur sin bok vid ett runt bord andra tittade på honom och höll på med sina iphones,jag frågade om jag kunde ta disken och alla tittade på mig som jag avbrutit litteraturen på det ondaste sättet.
Jag tycker frukostvärdinna jobbet är ganska spännande man kan studera människor när de är som fulast,det vill säga på morgonen och när de är i buffesammanhang.
Inget tar fram det mörkaste i en människa som en buffe.
1 Anonym:

skriven

the ice truck killer!

2 Magnus:

skriven

Och alltid är kaffet kallt

3 Daniela Wilks:

skriven

Hej du! Jag uppskattade verkligen ditt framträdande på stadsbiblioteket igår. Kommer att läsa din bok så fort jag får fatt i den.

Du hade skitsnygga skor.

Roligt att höra att du var lycklig!

4 Daniela Wilks:

skriven

Ditt blogginlägg ovan.. jag dööör! Säg en poet som inte har grandios personlighetsstörning typ. Och buffé! rofl

5 Linda:

skriven

Daniela jag blir nu så oerhört smickrad av detta att du skriver här,jag tänkte ju skriva ett beundrar brev till dig utan att ens ha läst denna smicker kommentar!

Kommentera här: